Reparatie melden
Is er een liftstoring?
U kunt een reparatieverzoek indienen om te zien welke leverancier u moet bellen. Klik hier.
Storing aan de verwarming of geen warm water?
U kunt een reparatieverzoek indienen om te zien welke leverancier u moet bellen.
Online reparatieverzoek
Een reparatieverzoek kunt u ook online aan ons doorgeven. U kunt zelf direct een afspraak inplannen. Anders nemen wij telefonisch contact met u op om een afspraak te maken. U ontvangt per e-mail een bevestiging.
Spoed
Zeer dringende reparaties graag telefonisch doorgeven op telefoonnummer (0318) 55 79 11. Dit kan 24 uur per dag. Dit geldt in ieder geval voor:
- Ernstige waterlekkage
- Gaslekkage
- Geen verwarming in de winter
- Inbraakschade, waardoor u uw woning niet meer kunt afsluiten
- Algehele elektrastoringen
- Liftstoringen
Buiten kantoortijd wordt u doorgeschakeld naar onze meldkamer. Wij doen ons best om spoedmeldingen binnen twee uur op te lossen.
Veel gevraagd over Reparatie melden
Mijn intercominstallatie heeft geen camera. Kan ik deze wel krijgen?
Algemeen
Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.
Mag ik een videodeurbel ophangen?
Algemeen
U mag uw deurbel aanpassen naar een videodeurbel om uw woning te beveiligen. De installatie voert u zelf uit en de kosten zijn voor eigen rekening. De bestaande installatie (oude deurbel) moet bewaard worden. Eventuele aanpassingen of schade moeten bij verhuizing worden hersteld.
Zorg er ook voor dat u duidelijk aangeeft dat er een camera hangt, bijvoorbeeld met een sticker op het raam. Het is belangrijk dat u zo min mogelijk inbreuk maakt op de privacy van andere mensen. Als u beelden opslaat en openbaar maakt, valt dit onder gegevensverwerking en is de AVG van toepassing.
Zou ik een overzicht kunnen krijgen van mijn ingediende reparatieverzoeken?
Algemeen
U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.
Wat moet ik doen als mijn raam lekt of er vocht tussen het dubbel glas zit?
Algemeen
U kunt online een reparatieverzoek indienen: Reparatieverzoek indienen. Het is handig om een foto van het probleem bij te voegen, zodat we een beter beeld krijgen van de situatie en u sneller kunnen helpen.
Mijn zonnescherm gaat automatisch open en dicht, dit wil ik niet, wat nu?
Algemeen
Werkt uw zonnescherm niet goed? Dien dan eenvoudig een reparatieverzoek in.
Ik heb geen stroom. Wat kan ik doen?
Algemeen
Doe altijd eerst de stekkerproef. U controleert dan of het aan uw eigen apparaten ligt. Dat gaat zo:
- Haal alle stekkers uit het stopcontact en zet alle lampen uit.
- Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
- Stop alle stekkers van de apparaten 1 voor 1 terug in het stopcontact. En controleer of het apparaat werkt. Doe de lampen dan ook 1 voor 1 aan.
- Valt de stroom uit als u een stekker terugdoet in het stopcontact? Of als u een lamp aandoet? Dan komt de storing waarschijnlijk door het apparaat of de lamp. De oplossing is dan het vervangen van het apparaat of de lamp.
Werkt de stekkerproef niet?
Dan komt de storing waarschijnlijk door de elektra-installatie. Dan kunt u hier een Reparatieverzoek indienen.
Ik heb meerdere reparatieverzoeken. Hoe kan ik deze het beste melden?
Algemeen
U kunt dit het beste online doorgeven via het contactformulier.
De camera bij de hoofdingang doet het niet meer. Wat nu?
Algemeen
U kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier. Onze medewerkers van Wijkregie gaan dan met uw melding aan de slag.
Wat moet ik doen als het geluid of het beeld van mijn intercom niet werkt?
Algemeen
U kunt eenvoudig online een reparatieverzoek indienen. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via 0318 55 79 11.
Ik heb een technisch gebrek in mijn woning. Waar kan ik dit melden?
Algemeen
Geef dit door via een reparatieverzoek: Reparatieverzoek indienen. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op: contactformulier.
Wat is de status van mijn reparatieverzoek?
Algemeen
Heeft u vragen over een lopend reparatieverzoek? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier. We kijken het graag voor u na en informeren u over de verwachte planning.
Ik heb een afspraak, maar er is nog niemand. Wat kan ik doen?
Algemeen
Wat vervelend dat de medewerker er (nog) niet is. Neem contact met ons op via 0318 55 79 11.
Hoe meld ik een reparatieverzoek dat onder garantie valt?
Algemeen
U kunt dit melden via het contactformulier. Wij zorgen dan dat dit bij de juiste leverancier komt.
Ik heb een afspraak staan voor een reparatie, maar ik ben verhinderd. Wat nu?
Algemeen
Laat het ons zo snel mogelijk weten. U kunt het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0318 55 79 11. Wij plannen dan een nieuwe afspraak met u in. Heeft u een afspraak met een van onze leveranciers? Neem dan rechtstreeks contact op met dat bedrijf.
Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat?
Algemeen
Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of storing in uw woning. U kunt dit op twee manieren doorgeven:
Online: Dien uw reparatieverzoek eenvoudig en op elk moment in via Mijn Veenvesters of log in met uw postcode en huisnummer.
Telefonisch: Bel ons via 0318 55 79 11. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten onze openingstijden bellen, u wordt dan automatisch doorgeschakeld naar onze nooddienst.
Ik heb een lekkage gehad waardoor mijn stucwerk afbrokkelt, wat moet ik doen?
Algemeen
Als uw stucwerk is gaan afbrokkelen als gevolg van een lekkage, adviseren wij u om hier foto’s van te maken. U kunt deze foto’s sturen naar info@veenvesters.nl. Na ontvangst beoordelen wij de situatie en geven wij u zo snel mogelijk een terugkoppeling.
Het rolgordijn van mijn dakkapel is defect, wie vervangt deze?
Algemeen
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het vervangen van het rolgordijn. Wij vervangen deze niet voor u.
Ik heb de hoofdkraan/hendel dichtgedraaid van mijn waterleiding en nu kan die niet meer open. Wat moet ik doen?
Algemeen
Neem hiervoor contact op met Vitens, het storingsnummer is 0800-0359 (gratis).
Mijn muur is niet vlak, kunnen jullie deze opnieuw stucen?
Algemeen
Is uw muur niet helemaal vlak en wilt u deze opnieuw laten stucen? Maak dan duidelijke foto's van de muur en stuur deze naar info@veenvesters.nl. Wij bekijken graag de situatie en nemen contact met u op.
Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?
Algemeen
Via deze website kunt u op ieder moment van de dag een reparatieverzoek indienen. U kunt hier online een Reparatieverzoek indienen. U logt in met uw account of met uw postcode en huisnummer.
Heeft uw reparatie spoed? Bel dan naar 0318 55 79 11. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze meldkamer. De medewerker van de meldkamer overlegt met u wat er gaat gebeuren.
Wat moet ik doen als de kitvoeg in mijn woning kapot is?
Algemeen
U kunt een Reparatieverzoek indienen om de kitvoeg(en) te laten herstellen.
Hoe kan ik een verstopte afvoer voorkomen?
Algemeen
- Gooi geen etensresten in de gootsteen. Extra tip! Gebruik een zeefje in de gootsteen om etensresten op te vangen tijdens de afwas.
- Gebruik soda en kokend water om de afvoer door te spoelen. Hierdoor verdwijnen zeep en-vetresten.
- Maak de afvoer regelmatig schoon.
- Gooi geen (frituur)olie in de afvoer. Zo voorkom je opgehoopt vet. -Verzamel de olie in een fles en lever het in bij een recyclepunt in u buurt. Is er geen recyclepunt? Gooi het dan in de restafval container.
- Spoel geen damesverband of vochtige doekjes door het toilet maar gooi het in de prullenbak.
Er zitten bakstenen los in mijn buitengevel. Wat moet ik doen?
Algemeen
Zitten er bakstenen los van uw buitengevel? Dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Ik heb geen stroompunt in de berging, klopt dat?
Algemeen
Sommige complexen hebben inderdaad geen stroompunt in de berging. Ziet u geen stroompunt dan kunt u ervan uitgaan dat deze er niet zit. Twijfelt u dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Kan mijn dakraam worden vervangen door een tuimelraam?
Algemeen
Wilt u weten of uw dakraam kan worden vervangen door een tuimelraam? Dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Heeft de aannemer jullie alreeds een offerte gestuurd voor de te verrichten werkzaamheden?
Algemeen
Wilt u weten of de aannemer ons alreeds een offerte heeft gestuurd voor het verrichten van werkzaamheden? Dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.