Contactformulier

Contact

Heeft u een vraag aan VeenVesters? Op veel vragen kunt u op onze website een antwoord vinden. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?  Vul dan ons contactformulier in.  

Bent u huurder van Veenvesters?

Gerelateerde vragen

Ik wil een scootmobiel plaatsen in de algemene berging, is dit mogelijk?

Algemeen

U mag niet zomaar uw scootmobiel plaatsen in een algemene ruimte. U kunt via het contactformulier navraag doen over de mogelijkheden in uw complex. Contact opnemen

Wanneer er er nog plek is, dan nemen wij contact met u op en krijgt u eventueel een gebruikersovereenkomst aangeboden. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn.

Meer over dit onderwerp

Ik wil een afspraak maken met een medewerker. Kan dat?

Algemeen

Om een afspraak te maken met een van onze medewerkers kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons nummer is 0318-557911.

Meer over dit onderwerp

Waarom betaal ik meer huur dan mijn buren?

Algemeen

Dit kan liggen aan verschillende zaken. 

1. Kwaliteit woning
De kwaliteit van je woning bepaalt de hoogte van je huurprijs. Heeft u een nieuwe cv-installatie of dubbel glas? Uw huur kan daarom hoger zijn dan de huur van uw buren met een oudere cv-installatie of enkel glas.

2. Huurverhoging
De huur wordt jaarlijks verhoogd. De afgelopen jaren was de hoogte van de huurverhoging afhankelijk van het inkomen. Is het inkomen van uw buren lager? Dan valt de huurverhoging ook lager uit. Door het verschil in inkomen ontstaat er een verschil in de huurprijs.

3. Huurprijs marktconform
Woont een huurder langere tijd in de woning? De huurprijs wordt jaarlijks in kleine stapjes verhoogd. Een woning die jarenlang door dezelfde bewoner is gehuurd, wordt bij een nieuwe verhuring vaak duurder. De prijs-kwaliteit verhouding is dan weer in balans.

4. Huurprijs sociale huurwoning
Een sociale huurwoning mag een huurprijs hebben tot maximaal € 763,47. Door jaarlijkse huurverhogingen kan de huur boven deze grens uitkomen.

Bij een nieuwe verhuring moet de woning weer worden aangeboden als een sociale huurwoning. Dit betekent dat de huurprijs dan lager uit kan vallen. 

Meer over dit onderwerp

Wie is er verantwoordelijk voor het onderhouden van het achterpad ?

Algemeen

U bent als huurder(s) zelf verantwoordelijk voor het schoon- en onkruidvrij houden van het achterpad (of zijpad) bij uw woning.

Is de bestrating van het achterpad verzakt of ongelijk? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen: Reparatieverzoek indienen

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik melden dat er afval/grofvuil ligt in de centrale ruimten in mijn complex?

Algemeen

U kunt dit hier bij ons melden: Contact opnemen
Wij zorgen dat het zo snel mogelijk wordt weggehaald.

Meer over dit onderwerp

Ik heb meerdere reparatieverzoeken. Hoe kan ik deze het beste melden ?

Algemeen

U kunt dit het beste online doorgeven via het contactformulier: Contact opnemen. Zet bij het onderwerp: "Vraag over Onderhoud". 

Meer over dit onderwerp

Ik wil mijn broer/zus/kind aanmelden als medehuurder, kan dat ?

Algemeen

Nee, u kunt geen familielid als medehuurder inschrijven.
Wel is het mogelijk om inwoning aan te vragen. Als u de huur opzegt, moeten de personen die inwonen ook de woning verlaten. 

Meer over dit onderwerp

Word ik automatisch medehuurder nadat wij getrouwd zijn?

Algemeen

Nee, u moet dit nog wel aan ons doorgeven. Dit kunt u hier doen: Contract aanpassen
Het uploaden van een huwelijksakte is verplicht.

Meer over dit onderwerp

Ik heb problemen met de vloerkoeling in mijn woning. Waar kan ik dit melden ?

Algemeen

U kunt zelf bellen met de installateur via (0318) 73 13 00.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen woonplezier meer in mijn woning/complex. Wat doen jullie hieraan?

Algemeen

Wat vervelend. Geef dit aan ons door: Contact opnemen. Omschrijf duidelijk wat u voelt waardoor u geen woonplezier meer heeft. Wij bekijken of wij uw woonplezier beter kunnen maken. 

Heeft u last van overlast? Meldt dit dan hier: Overlast melden.

Meer over dit onderwerp

In mijn complex hangen camera’s. Kan ik de beelden daarvan zien?

Algemeen

Nee, door de privacywet mogen de beelden niet bekeken worden door de bewoners en hebben de medewerkers van Veenvesters ook niet direct toegang toe. Alleen de politie mag deze beelden bekijken. Dit mag alleen als er iets gebeurd is en er aangifte is gedaan bij de polite. 

Meer over dit onderwerp

Mijn inwonende huisgenoot wil het huurcontract overnemen. Kan dat?

Algemeen

Nee, een inwonend persoon mag de huurovereenkomst niet overnemen. Als u de huur opzegt, moet uw huisgenoot ook verhuizen.

Meer over dit onderwerp

Mag ik een zwembad op mijn balkon plaatsen?

Algemeen

Nee, u mag geen zwembad plaatsen op uw balkon. De kans op overlast door lawaai en overspattend water is groot. Ook een zwembad met een klein laagje mag niet. Het water geeft vaak al een te grote belasting voor de balkonvloer. 

Meer over dit onderwerp

Mijn naam is fout gespeld op mijn contract. Kan dit aangepast worden?

Algemeen

Ja, laat het ons weten: Contact opnemen. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.

Let op: soms vragen wij u lang ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.

Meer over dit onderwerp

Mijn milieupas / afvalpas werkt niet meer. Waar kan ik dit melden ?

Algemeen

Is uw afvalpas kapot of kwijt? Dan kunt u bij de ACV-groep tegen betaling een nieuwe pas aanvragen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen internet in mijn logeerwoning, waar kan ik dit melden ?

Algemeen

Klachten of vragen over logeerwoningen kunt u bij ons melden via het contactformulier Contact opnemen.

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik terecht voor vragen of klachten over mijn logeerwoning ?

Algemeen

Klachten of vragen over logeerwoningen kunt u bij ons melden via het contactformulier Contact opnemen.

Meer over dit onderwerp