Ik huur

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over huren bij Veenvesters.

Veel gevraagd over Ik huur

Zou ik een overzicht kunnen krijgen van mijn ingediende reparatieverzoeken?

Algemeen

U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.

Waar kan ik de Algemene Huurvoorwaarden vinden?

Algemeen

Deze vindt u op onze website op de pagina Huurovereenkomst.

Ik wil graag een medewerker spreken. Kan dat?

Algemeen

Wanneer u een medewerker wilt spreken kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.

Wat is de oppervlakte van mijn woning?

Algemeen

Dit kunnen wij voor u nakijken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Ik wil graag een plattegrond/bouwtechnische tekening van mijn woning. Kan dat?

Algemeen

U kunt uw aanvraag indienen via het contactformulier. Onze opzichter kan dan voor u kijken of wij deze tekeningen voor u hebben.

Helaas kunnen wij geen installatietekeningen voor u regelen, zoals van de vloerverwarming.

De vorige huurder heeft zich niet uitgeschreven op mijn adres. Wat kan ik doen?

Algemeen

Geef dit door aan de gemeente. Soms vergeten mensen hun nieuwe adres door te geven. De gemeente kan de persoon opsporen en zorgen dat ze uitgeschreven worden.

Is het toegestaan om een barbecue te gebruiken op mijn balkon?

Algemeen

Het is alleen toegestaan om een elektrische barbecue te gebruiken. Een barbecue op kolen of een open vuur is niet toegestaan. Er kan hierdoor brand of overlast door de rook voor uw omgeving ontstaan.

Mijn intercominstallatie heeft geen camera. Kan ik deze wel krijgen?

Algemeen

Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.

Ik ga binnenkort verhuizen. Moet ik mij aanmelden voor televisie, telefoon en internet?

Algemeen

Ja, u kunt u aanmelden bij een leverancier naar keuze. 

Heb ik een waterslot op mijn wasmachine nodig?

Algemeen

Wij raden aan om een waterslot op de kraan van de wasmachine te zetten. Bij storing van de wasmachine kan er anders wateroverlast ontstaan. Een waterslot voorkomt overstroming. Sommige wasmachines hebben standaard een waterslot.

Wanneer moet ik een recirculatie afzuigkap plaatsen?

Algemeen

Indien er in de woning geen luchtafvoer naar buiten is voor een afzuigkap. Het is ook niet toegestaan om zelf een luchtafvoer naar buiten te maken. Daarom is een recirculatiekap de enige geschikte afzuigkap. Deze filtert de lucht in de keuken en blaast die schoon terug de kamer in.

Hoe regel ik de warmtelevering voor mijn woning?

Algemeen

Voor de warmtelevering van een deel van onze woningen werkt Veenvesters samen met Warmtebedrijf Veenendaal. Bij betrekken van een nieuwe woning moet u zich aanmelden voor de warmtelevering. Meer informatie vindt u via de website van Warmtebedrijf Veenendaal.

Wat is de pilot 'Samenwonen op proef in de bijstand' en wat betekent dit voor mij als huurder?

Algemeen

Gemeente Veenedaal is gestart met een pilot dat heet "samenwonen op proef in de bijstand". Inwoners van Veenendaal met een bijstandsuitkering kunnen op proef samenwonen zonder dat dit gevolgen heeft voor hun uitkering. Hiermee wordt het mogelijk om voor maximaal 6 maanden te ervaren hoe het is om samen te wonen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met gemeente Veenendaal.

U kunt dit aanvragen via

Melding proefsamenwonen

Ik heb een melding gedaan voor 'Samenwonen op proef in de bijstand' en ik wil verder met samenwonen. Wat nu?

Algemeen

Als u na de proefperiode besluit om door te gaan met samenwonen moet u niet vergeten uw huidige woning op te zeggen. Dat kunt u doen via

huur opzeggen

.

Ik heb een melding gedaan voor 'Samenwonen op proef in de bijstand', maar ik wil niet verder samenwonen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als u na de proef besluit om niet verder samen te wonen, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kunt u doen via Contract aanpassen

Is een videodeurbel toegestaan?

Algemeen

Ja, u mag een videodeurbel hebben. De installatie hiervan moet u zelf regelen.

Wat moet ik doen als ik gas ruik?

Algemeen

Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Volg direct de onderstaande stappen:

1. Zet alle ramen en deuren open om de ruimte goed te ventileren.
2. Zet geen elektrische apparaten aan of uit, inclusief lampen, om te voorkomen dat er vonken ontstaan.
3. Zet de (hoofd)gaskraan dicht als dit veilig mogelijk is. De gaskraan bevindt zich vaak bij de gasmeter. Dit voorkomt dat er gas ontsnapt bij brandende toestellen.
4. Verlaat onmiddellijk de woning en blijf op een veilige afstand.
5. Bel ons zo snel mogelijk via 0318 55 79 11.

We gaan uit elkaar en één van ons neemt de huurovereenkomst over. Hoe passen we de huuroverenkomst aan?

Algemeen

De huurovereenkomst overnemen kan alleen als u was getrouwd, een geregistreerd partnerschap had of als beide op de huurovereenkomst staan als contractant.

Dit kunt u online aan ons doorgeven via Contract aanpassen.

Er hoeft niet getekend te worden voor een nieuwe huurovereenkomst.

De vorige bewoner staat nog ingeschreven op mijn adres. Wat nu?

Algemeen

Als de vorige huurder nog staat ingeschreven op uw nieuwe adres, kunt u dit melden bij de gemeente. De gemeente spoort de persoon op en zorgt voor uitschrijving.

Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat mijn energielabel opnieuw wordt beoordeeld. Is dit verplicht?

Algemeen

U heeft een uitgebreide brief van Veenvesters en Breman hierover ontvangen. Het is verplicht om hieraan mee te werken.

Ik heb geen toegang tot de app van de zonnepanelen, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u geen toegang heeft tot de app van de zonnepanelen om de opbrengsten in te zien, dan kunt u contact opnemen met Solarminds (020-7231950).

Mijn meisjesnaam staat nog op het huurcontract, hoe pas ik dit aan?

Algemeen

U kunt dit aanpassen, laat het ons weten via het contactformulier. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.

Let op: soms vragen wij u langs ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.

Welke maatregelen mag ik treffen om mijn privacy op mijn balkon te vergroten?

Algemeen

Er mogen geen maatregelen worden getroffen om de privacy op het balkon te vergroten.

Wat kan ik doen als de algemene ruimtes niet zijn schoongemaakt of opgeruimd?

Algemeen

Als de algemene ruimtes niet (goed) schoon zijn of als er grofvuil ligt, kunt u een melding doen via: Overlast melden.

Ik heb hulp nodig met het aanvragen van het noodfonds energie, wat moet ik doen?

Algemeen

Veenvesters biedt geen ondersteuning bij het aanvragen van het Noodfonds Energie. U kunt hiervoor zelf contact opnemen met:

Budgetloket: 0318-538 830.
Maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 en van 13.00-16.00 uur
Let op: Budgetloket helpt alleen huurders die al hulp ontvangen van het budgetloket.

Hulpdienst Inzicht:  06-38255710 (bezoekadres Spanjaarsgoed 5a Veenendaal)
Maandag van 10:00 – 12:00 uur
Dinsdag van 10:00 –12:00 en van 14:30 –16:30 uur
Woensdag van 10:00 –12:00 uur
Donderdag van 10:00 –12:00 en van 19:30–20:30 uur




Ik weet niet meer hoe laat mijn eindcontrole plaatsvindt, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u niet meer weet wanneer uw eindcontrole plaatsvindt, kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Gaat de huurbevriezing wel of niet door?

Algemeen

Het kabinet is op dinsdag 3 juni gevallen. Direct daarna heeft minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) besloten om haar voorstel voor huurbevriezing niet naar de Tweede Kamer te sturen. Dat betekent dat de huurbevriezing niet doorgaat.

Dit betekent dat u met ingang van 1 juli 2025 de nieuwe aangepaste huur betaalt. Over deze huurverhoging heeft u in april al een brief van ons ontvangen. Deze brief en ook de berekening van uw huur vindt u ook in MijnVeenvesters.

Heeft u zorgen over het betalen van de huur?
Neem dan contact met ons op. We denken graag met u mee over een oplossing.

Bezwaar maken vóór 1 juli
Wilt u bezwaar maken tegen de huurverhoging? Zorg dan dat uw bezwaar vóór 1 juli 2025 bij ons binnen is.

Ik weet niet meer precies wanneer mijn nieuwe woning wordt opgeleverd. Wat moet ik nu doen?

Algemeen

Weet u niet meer zeker wanneer de oplevering van uw woning is? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op via 0318 55 79 11.

Zijn de stopcontacten in mijn woning geaard?

Algemeen

Een stopcontact met aarde is te herkennen aan de ruimte in de zijkant en de metalen clipjes aan de boven- en onderkant. Ook loopt er een groen/gele aardedraad vanaf de wandcontactdoos naar de aarde.

In principe kunt u ervan uitgaan dat alle stopcontacten in de woning geaard zijn. Mocht u twijfelen, dan kunt u een foto maken van het betreffende stopcontact en deze naar ons sturen.

Mijn huur is te hoog waardoor ik geen huurtoeslag kan krijgen, kan mijn huur worden aangepast?

Algemeen

Kunt u geen huurtoeslag krijgen omdat uw huur te hoog is dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Het digitaal ondertekenen van mijn contract lukt niet. Hoe los ik dit op?

Algemeen

Lukt het niet om uw nieuwe contract digitaal te ondertekenen? Dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11. Wij helpen u hiermee graag verder.

Ik heb mijn huur opgezegd, wat gebeurt er nu met de verandering die ik aan de woning gedaan heb?

Algemeen

Als u de huur heeft opgezegd bekijken we altijd of u toestemming had voor de verandering die u gedaan heeft. Ook kijken we of de verandering volgens de regels van Veenvesters is gedaan.

Sommige veranderingen moet u weer terugdraaien als u gaat verhuizen. Daarom moet u een verandering altijd vooraf bij ons melden. 

Krijg ik een vergoeding voor de woningverandering die ik zelf heb aangebracht als ik ga verhuizen?

Algemeen

Nee, u krijgt geen vergoeding.

Zorgt Veenvesters voor het onderhoud van een verandering aan mijn woning of tuin die ik zelf heb aangebracht?

Algemeen

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan de veranderingen die u heeft aangebracht.

Als u de huur opzegt, hoort u van ons wat er met de verandering aan de woning moet gebeuren. Kijk dus altijd vooraf of de verandering wel mag. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Mag ik de buitenkant van mijn woning schilderen, lakken of beitsen?

Algemeen

Nee, u mag de buitenkant van de woning niet schilderen, lakken of beitsen.

Mag ik boren in kozijnen?

Algemeen

Nee, u mag niet boren, schroeven of spijkeren in een kozijn van kunststof, hout, aluminium of staal.

Voert Veenvesters onderhoud of reparaties uit aan de veranderingen in de woning die ik zelf heb aangebracht?

Algemeen

Nee, dat doen we niet. U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud en/of reparaties van uw veranderingen.

Ik wil graag een vaste airconditioning in mijn huurwoning. Moet ik dit aanvragen?

Algemeen

Ja, u moet ons om toestemming vragen.

Mag ik een slimme deurbel plaatsen?

Algemeen

Ja. maar houd rekening met de volgende punten:

1. De camera mag alleen aangaan bij aanbellen.
2. Zorg dat de camera goed af te stellen is. De camera mag alleen op uw eigen terrein gericht staan. U mag bezittingen van omwonenden en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmen.
3. Kijk welke privacyinstellingen uw camera heeft en stel deze in.
4. Laat mensen die op uw terrein komen weten dat ze gefilmd worden. Plak een sticker op uw deur dat u een deurbel met camera heeft.
5. Bewaar de beelden die uw camera opneemt, zo kort mogelijk. Of sla helemaal geen beelden op.

Mag ik de tegels van mijn keuken, badkamer of toilet schilderen?

Algemeen

Nee, dat mag niet.

Mag ik mijn keuken verven?

Algemeen

Nee, dit mag niet.

Hoe lopen de leidingen in mijn woning?

Algemeen

U mag niet boren op plekken waar leidingen of elektrapunten lopen. Wij hebben helaas geen tekeningen van de leidingen in uw woning, zoals elektriciteitskabels of warm- en koudwaterleidingen.

Om schade te voorkomen, adviseren wij het gebruik van een leidingzoeker. Deze detecteert onder andere elektriciteit, waterleidingen en metalen objecten en geeft een signaal zodra er iets achter de muur zit.

Heeft u geen leidingzoeker? Boor dan niet direct boven, onder of naast stopcontacten, lichtschakelaars of wateraansluitingen. Zo verkleint u de kans op schade aan leidingen.

Waar kan ik de hoofdkraan van het water vinden?

Algemeen

De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:

  • in de meterkast;
  • bij het toilet;
  • bij het vloerluik bij uw voordeur;
  • in de bergkast bij uw geiser of cv-ketel;
  • in de kelder.

Kunt u deze toch niet vinden? Dan kunt u telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11

Waar bestaat mijn betalingsachterstand uit?

Algemeen

Wilt u weten waar uw betalingsachterstand uit bestaat dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Hoeveel termijnen van mijn betalingsregeling moet ik nog betalen?

Algemeen

Wilt u weten hoeveel termijnen van uw betalingsregeling u nog moet betalen? Neem dan contact met ons op via 0318 55 79 11

Mag ik zelf mijn huur opzeggen als ik een bewindvoerder heb?

Algemeen

Nee. Bij het tekenen of opzeggen van het huurcontract is uw bewindvoerder de persoon die u vertegenwoordigt. Vraag daarom akkoord van uw bewindvoerder als u de huur wilt opzeggen. Voeg het akkoord van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging. 

Kan ik een behangstomer lenen bij Veenvesters?

Algemeen

Nee, dit is niet mogelijk.

Hoeveel sleutels krijg ik bij mijn nieuwe woning?

Algemeen

Dat verschilt per huurwoning. U krijgt altijd minimaal twee sets sleutels.

Krijg ik in mijn nieuwe woning een ander slot dan de vorige bewoner?

Algemeen

Nee, we vervangen het slot niet voor u. Wilt u wel een ander slot dan dient u dit zelf te regelen.

Er is schade aan mijn woning ontstaan door extreem weer. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Lekkage door storm met harde regen en wind?
Is de lekkage door een storm met harde regen en wind voor het eerst zichtbaar én is er geen schade? Kijk dan even aan of bij normale regenval deze lekkage ook zichtbaar wordt. 

Is er wel schade door storm? Of is de lekkage ook zichtbaar bij normale regenval?
Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door bevriezing?

Algemeen

Hieronder leest u tips om bevriezing te voorkomen:

  • Zorg dat de afvoeren van het regenwater niet verstopt zijn.
  • Strooi zout in kunststof regenpijpen of balkon-afvoeren.
  • Tap waterkranen in niet-verwarmde ruimtes af en sluit de waterkranen af.
  • Laat de verwarming op minimaal 15 graden Celsius staan, ook als u langere tijd niet thuis bent.
  • Lucht ook in de winter uw woning voldoende.
  • Is uw waterleiding kapot gevroren en had u hem niet afgetapt? Dan moet u zelf de kosten voor reparatie betalen.

Mijn buren hebben op zolder grotere ramen, kunnen mijn ramen vervangen worden?

Algemeen

Vanuit Veenvesters is het niet mogelijk om grotere ramen te plaatsen. U kunt in dit geval wel een aanvraag zelf klussen doen voor het plaatsen van grotere ramen. De opzichter kijkt dan naar de mogelijkheden. Mocht het zo zijn dat u toestemming krijgt voor het plaatsen van de grotere ramen dan moet u zelf een aannemer vinden en ook zelf de kosten betalen.

Ik ben de datum en tijd van mijn bezichtiging vergeten. Wat kan ik het beste doen?

Algemeen

U kunt het beste contact met ons opnemen via 0318 55 79 11, dan kijken we de gegevens van uw bezichtiging direct voor u na.

Welke maatregelen kan ik nemen om mijn woning brandveilig te maken?

Algemeen

  • Controleer regelmatig of uw rookmelder werkt.
  • Zorg dat u een brandblusser en een branddeken in huis heeft.
  • Schakel elektrische apparaten uit wanneer u ze niet gebruikt.
  • Voorkom kortsluiting door uw apparaten goed te onderhouden.
  • Heeft u een droger? Maak dan de droogtrommel regelmatig schoon.

Voor wie gelden de regels voor brandveiligheid?

Algemeen

Voor iedereen die woont in een appartementencomplex in Nederland. Woont u in een appartement? Dan gelden de regels dus voor uw én al u buren in hetzelfde complex.

Waarom zijn er strenge regels voor brandveiligheid?

Algemeen

De belangrijkste reden is uw veiligheid en die van uw buren. Er zijn de afgelopen jaren een aantal branden geweest in appartementencomplexen, soms met dodelijke afloop. Daarom heeft de overheid nieuwe regels bedacht die gevaarlijke situaties in appartementencomplexen moeten voorkomen.

Mag ik mijn scootmobiel bij mijn voordeur parkeren?

Algemeen

Nee, scootmobielen mogen alleen geparkeerd worden in de eigen woning, eigen berging of in een gemeenschappelijke scootmobielstalling als die in uw complex aanwezig is.

Mijn zonnescherm gaat automatisch open en dicht, dit wil ik niet, wat nu?

Algemeen

Werkt uw zonnescherm niet goed? Dien dan eenvoudig een reparatieverzoek in.

Ik heb de woning verlaten. Waar kan ik de eindstanden van de meters vinden?

Algemeen

De eindstanden zijn vermeld in het inspectierapport dat u na afloop van de eindcontrole heeft ontvangen.

Ik heb schade aan mijn vloer door een lekkage, maar de verzekering vergoedt dit niet. Wat kan ik nu het beste doen?

Algemeen

Heeft u schade aan de vloer door een lekkage? Neem dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 0318 55 79 11

Ik wil mijn huur opzeggen. Kan de opzegtermijn verkort of verlengd worden?

Algemeen

De opzegtermijn kan niet verkort worden, we hanteren een minimum opzegtermijn van 1 maand. In sommige gevallen kunnen we de opzegtermijn verlengen, neem hiervoor contact met ons op. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Moet ik de woning in oorspronkelijke staat opleveren?

Algemeen

Nee, maar wel in goede staat en volgens de afspraken die u maakt met de opzichter bij de voorcontrole. Dat betekent onder andere dat de woning technisch in orde is, goed onderhouden, schoon en veilig.

Ik wil graag dat de huurtoeslag rechtstreeks naar jullie gaat. Is dat mogelijk?

Algemeen

Nee, huurtoeslag wordt altijd naar uw rekening overgemaakt.

Per wanneer gaat de huurtoeslag in?

Algemeen

Per de 1e van de volgende maand, nadat de aanvraag is ingediend bij de Belastingdienst. Om een aanvraag in te kunnen dienen, moet u ingeschreven staan bij de betreffende gemeente en beschikken over een DigiD-account.

Ik heb een huur die hoger is dan de huurgrens voor huurtoeslag, maar mijn inkomen is gedaald. Wat kan ik doen?

Algemeen

U heeft misschien recht op woonkostentoeslag. Dit is een toeslag die u kunt aanvragen wanneer uw inkomen dermate is gedaald en u de huur van uw woning niet meer kunt betalen. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het ondersteuningspunt werk en inkomen van de gemeente Veenendaal.

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor de huur van mijn garage?

Algemeen

Nee, voor garages treffen wij geen betalingsregeling.

Tips voor een gesprek met uw buren

Algemeen

  • Wacht niet te lang voor u gaat praten.
  • Ga niet praten als u erg boos bent. Kies een moment dat u rustig bent.
  • Vraag ook aan de buren of het een goed moment is om te praten. Maak een afspraak als het niet uitkomt.
  • Denk voor het gesprek goed na over wat u wilt zeggen. Waar stoort u zich precies aan? En wanneer en waarom? Bijvoorbeeld: ik heb last van de harde muziek na 22.00 uur 's avonds, ik kan er niet door slapen.
  • Formuleer uw verwijt naar wens: Jij maakt altijd herrie (verwijt), ik zou het op prijs stellen als je wat zachter deed (wens).
  • Leg uit waarom u het gedrag/situatie vervelend vindt. Praat alleen vanuit uw eigen ervaring en niet over wat andere buren u vertelt hebben.
  • Vraag ook aan uw buren of zij weleens last van u hebben.
  • Luister ook naar wat uw buren vertellen over de overlast. Soms krijgt u zo meer begrip en is de overlast minder storend.
  • Werk samen met uw buren: klaag niet alleen, probeer ook te luisteren naar de ander. Maak samen afspraken en zoek samen een oplossing.
  • Stop het gesprek als er ruzie ontstaat, ruzie maakt het alleen maar erger. Maak dan een nieuwe afspraak om het gesprek op een later tijdstip voort te zetten. 

Wie doet het onderhoud aan mijn schutting?

Algemeen

Het onderhouden van schuttingen is voor u zelf. Is uw schutting omgewaaid of beschadigd door een storm? Neem dan contact op met uw inboedelverzekeraar.

Krijg ik een tijdelijke tegemoetkoming voor de service en stookkosten?

Algemeen

Nee, de tijdelijke tegemoetkoming blokverwarming (TTB) was alleen geldig in 2023.

Kunnen mijn voorzetramen verwijderd worden?

Algemeen

Voorzetramen mogen verwijderd worden mits deze terug worden geplaatst als u de woning verlaat.

Ik heb een wespennest in de tuin, wat moet ik doen?

Algemeen

Wij ondernemen geen actie bij een wespennest in de tuin. Alleen als het nest zich in of direct rond de woning bevindt kunnen wij helpen met verwijderen.

Mijn slot van de vaste kast in de slaapkamer is defect, wat nu?

Algemeen

Is het slot van de vaste kast in uw slaapkamer defect? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Kan ik een opzetstuk voor de keukenmengkraan aanvragen.

Algemeen

Het is niet mogelijk om bij ons opzetstukken of accessoires voor een keukenmengkraan aan te vragen.

Mijn fietssleutel ligt in de nieuwskast omdat ik deze kwijt was, hoe krijgt ik deze terug?

Algemeen

Bent u uw fietssleutel kwijt en ligt deze in de nieuwskast bij de entree? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Welke energiemaatregelen en financiële compensaties gelden voor woningen met een houtpelletkachel?

Algemeen

Er wordt geen compensatie meer gegeven voor houtpelletkachels.

Hoe bepaalt de Belastingdienst het (gezamenlijk) bruto inkomen?

Algemeen

De Belastingdienst kijkt hoeveel personen er op dit moment staan ingeschreven op uw adres. En wat hun bruto inkomen was in 2023. Alle inkomens bij elkaar opgeteld is het gezamenlijk bruto inkomen van uw huishouden in 2023. De Belastingdienst geeft nooit door wat uw inkomen is. Wij krijgen alleen te horen onder welke inkomensgrens u valt.

Het kan zijn dat uw (gezamenlijk) inkomen in 2023 lager is dan wat de Belastingdienst heeft berekend. U of iemand anders in uw huishouden is bijvoorbeeld vanaf 2023 minder gaan verdienen. Dit kan een reden zijn om bezwaar te maken tegen de inkomensafhankelijke huurverhoging.

Ik ben het niet eens met de woningwaardering. Kan ik deze laten aanpassen?

Algemeen

Bent u het niet eens met uw woningwaardering? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Zijn zonnepanelen (nog) wel interessant voor mij?

Algemeen

Het is nog steeds financieel interessant om via Veenvesters zonnepanelen af te nemen. Meer hierover kunt u vinden op deze website.

Ik vermoed dat mijn stroom wordt afgetapt, wat nu?

Algemeen

Op het moment dat u het vermoeden hebt dat uw stroom wordt afgetapt? Dan raden wij aan om direct contact op te nemen met de politie en uw netbeheerder.

Mag ik als vriend(in) of kennis de woning van een overleden huurder betreden?

Algemeen

Helaas is het niet toegestaan dat vrienden of kennissen toegang krijgen tot de woning van een overleden huurder.

Ik kan de watermeter in mijn woning niet vinden, wat nu?

Algemeen

Kunt u de watermeter in de woning niet vinden? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Ik krijg e-mails van Veenvesters die niet voor mij bestemd zijn, wat nu?

Algemeen

Krijgt u e-mails binnen van Veenvesters die niet voor u zijn bestemd? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.

Ik heb documenten aangeleverd voor een woning. Zijn deze bij jullie binnengekomen?

Algemeen

Heeft u documenten aangeleverd voor een woning en wilt u weten of we deze hebben ontvangen? Dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0318 55 79 11

Ik heb een brief ontvangenvan mijn energieleverancier omtrent een afsluiting, wat moet ik doen?

Algemeen

 Heeft u een brief ontvangen van mijn energieleverancier omtrent een afsluiting? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. 

Kan ik een verhuiscoach krijgen bij verhuizen?

Algemeen

De verhuiscoach van Veens Welzijn (Annemiek van der Haar) kan ondersteuning bieden aan mensen die willen verhuizen. Ze is bereikbaar op 06-25561710.

Ik heb een brief van Stedin gekregen, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u een brief van Stedin heeft ontvangen, kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met Stedin, tenzij in de brief wordt verwezen naar Veenvesters.

Ik wil graag op kantoor langskomen, kan dat?

Algemeen

U bent van harte welkom op ons kantoor. Wij zijn geopend van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 16:30, en op vrijdag van 08:00 tot 12:00.

Ben ik als huurder verplicht aanwezig te zijn bij de eindcontrole?

Algemeen

Het is voor iedereen het prettigst als u zelf aanwezig bent bij de controles. Lukt dat echt niet? Dan mag u ook iemand anders vragen om namens u aanwezig te zijn. Deze persoon dient dan namens u het rapport van de eindcontrole te ondertekenen.

Hoe kan ik een (groeps)bezichtiging annuleren?

Algemeen

Wilt u uw bezichtiging annuleren? Stuur dan een e-mail naar info@veenvesters.nl. Wij zorgen ervoor dat de afspraak wordt geannuleerd. Let op: hiermee wordt uw belangstelling voor de woning automatisch ingetrokken.

Wat moet ik doen als de slagboom van het parkeerterrein niet opengaat?

Algemeen

Als de slagboom van het parkeerterrein of de parkeergarage niet opengaat, kunt u het beste contact openemen via 0318 55 79 11

Ik wil een nieuw gasfornuis plaatsen, kan dit?

Algemeen

Als u een werkende gasaansluiting heeft in de woning is het mogelijk om een gasfornuis aan te schaffen en aan te sluiten.

Ik heb geen water in mijn gehele woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

Controleer of de hoofdkraan goed openstaat. Blijft het probleem bestaan? Vraag dan na of uw buren hetzelfde probleem ervaren.

Op de website Waterstoring.nl kunt u controleren of er een actuele storing of werkzaamheden zijn. Is er geen melding bekend? Neem dan contact op met Vitens, het storingsnummer is 0800-0359 (gratis).

Mijn afvalcontainer werkt niet meer, wat nu?

Algemeen

Wanneer de afvalcontainer niet meer werkt kunt u het beste even telefonisch contact opnemen met ACV. ACV is teleonisch te bereiken op 0318 648 160.

De automatische lamp in het trappenhuis gaat te snel uit. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wanneer de automatische lamp in het trappenhuis te snel uitgaat, kunt u het beste even telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11