Zou ik een overzicht kunnen krijgen van mijn ingediende reparatieverzoeken?
Algemeen
U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.
Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over huren bij Veenvesters.
U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.
Deze vindt u op onze website op de pagina Huurovereenkomst.
Wanneer u een medewerker wilt spreken kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.
Dit kunnen wij voor u nakijken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
U kunt uw aanvraag indienen via het contactformulier. Onze opzichter kan dan voor u kijken of wij deze tekeningen voor u hebben.
Helaas kunnen wij geen installatietekeningen voor u regelen, zoals van de vloerverwarming.
Geef dit door aan de gemeente. Soms vergeten mensen hun nieuwe adres door te geven. De gemeente kan de persoon opsporen en zorgen dat ze uitgeschreven worden.
Het is alleen toegestaan om een elektrische barbecue te gebruiken. Een barbecue op kolen of een open vuur is niet toegestaan. Er kan hierdoor brand of overlast door de rook voor uw omgeving ontstaan.
Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.
Ja, u kunt u aanmelden bij een leverancier naar keuze.
Wij raden aan om een waterslot op de kraan van de wasmachine te zetten. Bij storing van de wasmachine kan er anders wateroverlast ontstaan. Een waterslot voorkomt overstroming. Sommige wasmachines hebben standaard een waterslot.
Indien er in de woning geen luchtafvoer naar buiten is voor een afzuigkap. Het is ook niet toegestaan om zelf een luchtafvoer naar buiten te maken. Daarom is een recirculatiekap de enige geschikte afzuigkap. Deze filtert de lucht in de keuken en blaast die schoon terug de kamer in.
Voor de warmtelevering van een deel van onze woningen werkt Veenvesters samen met Warmtebedrijf Veenendaal. Bij betrekken van een nieuwe woning moet u zich aanmelden voor de warmtelevering. Meer informatie vindt u via de website van Warmtebedrijf Veenendaal.
Gemeente Veenedaal is gestart met een pilot dat heet "samenwonen op proef in de bijstand". Inwoners van Veenendaal met een bijstandsuitkering kunnen op proef samenwonen zonder dat dit gevolgen heeft voor hun uitkering. Hiermee wordt het mogelijk om voor maximaal 6 maanden te ervaren hoe het is om samen te wonen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met gemeente Veenendaal.
U kunt dit aanvragen via
Als u na de proefperiode besluit om door te gaan met samenwonen moet u niet vergeten uw huidige woning op te zeggen. Dat kunt u doen via
.Als u na de proef besluit om niet verder samen te wonen, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kunt u doen via Contract aanpassen
Ja, u mag een videodeurbel hebben. De installatie hiervan moet u zelf regelen.
Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Volg direct de onderstaande stappen:
1. Zet alle ramen en deuren open om de ruimte goed te ventileren.
2. Zet geen elektrische apparaten aan of uit, inclusief lampen, om te voorkomen dat er vonken ontstaan.
3. Zet de (hoofd)gaskraan dicht als dit veilig mogelijk is. De gaskraan bevindt zich vaak bij de gasmeter. Dit voorkomt dat er gas ontsnapt bij brandende toestellen.
4. Verlaat onmiddellijk de woning en blijf op een veilige afstand.
5. Bel ons zo snel mogelijk via 0318 55 79 11.
De huurovereenkomst overnemen kan alleen als u was getrouwd, een geregistreerd partnerschap had of als beide op de huurovereenkomst staan als contractant.
Dit kunt u online aan ons doorgeven via Contract aanpassen.
Er hoeft niet getekend te worden voor een nieuwe huurovereenkomst.
Als de vorige huurder nog staat ingeschreven op uw nieuwe adres, kunt u dit melden bij de gemeente. De gemeente spoort de persoon op en zorgt voor uitschrijving.
U heeft een uitgebreide brief van Veenvesters en Breman hierover ontvangen. Het is verplicht om hieraan mee te werken.
Als u geen toegang heeft tot de app van de zonnepanelen om de opbrengsten in te zien, dan kunt u contact opnemen met Solarminds (020-7231950).
U kunt dit aanpassen, laat het ons weten via het contactformulier. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.
Let op: soms vragen wij u langs ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.
Als de algemene ruimtes niet (goed) schoon zijn of als er grofvuil ligt, kunt u een melding doen via: Overlast melden.
Veenvesters biedt geen ondersteuning bij het aanvragen van het Noodfonds Energie. U kunt hiervoor zelf contact opnemen met:
Budgetloket: 0318-538 830.
Maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 en van 13.00-16.00 uur
Let op: Budgetloket helpt alleen huurders die al hulp ontvangen van het budgetloket.
Hulpdienst Inzicht: 06-38255710 (bezoekadres Spanjaarsgoed 5a Veenendaal)
Maandag van 10:00 – 12:00 uur
Dinsdag van 10:00 –12:00 en van 14:30 –16:30 uur
Woensdag van 10:00 –12:00 uur
Donderdag van 10:00 –12:00 en van 19:30–20:30 uur
Als u niet meer weet wanneer uw eindcontrole plaatsvindt, kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Het kabinet is op dinsdag 3 juni gevallen. Direct daarna heeft minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) besloten om haar voorstel voor huurbevriezing niet naar de Tweede Kamer te sturen. Dat betekent dat de huurbevriezing niet doorgaat.
Dit betekent dat u met ingang van 1 juli 2025 de nieuwe aangepaste huur betaalt. Over deze huurverhoging heeft u in april al een brief van ons ontvangen. Deze brief en ook de berekening van uw huur vindt u ook in MijnVeenvesters.
Heeft u zorgen over het betalen van de huur?
Neem dan contact met ons op. We denken graag met u mee over een oplossing.
Bezwaar maken vóór 1 juli
Wilt u bezwaar maken tegen de huurverhoging? Zorg dan dat uw bezwaar vóór 1 juli 2025 bij ons binnen is.
Weet u niet meer zeker wanneer de oplevering van uw woning is? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op via 0318 55 79 11.
Een stopcontact met aarde is te herkennen aan de ruimte in de zijkant en de metalen clipjes aan de boven- en onderkant. Ook loopt er een groen/gele aardedraad vanaf de wandcontactdoos naar de aarde.
In principe kunt u ervan uitgaan dat alle stopcontacten in de woning geaard zijn. Mocht u twijfelen, dan kunt u een foto maken van het betreffende stopcontact en deze naar ons sturen.
Kunt u geen huurtoeslag krijgen omdat uw huur te hoog is dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Lukt het niet om uw nieuwe contract digitaal te ondertekenen? Dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11. Wij helpen u hiermee graag verder.
Als u de huur heeft opgezegd bekijken we altijd of u toestemming had voor de verandering die u gedaan heeft. Ook kijken we of de verandering volgens de regels van Veenvesters is gedaan.
Sommige veranderingen moet u weer terugdraaien als u gaat verhuizen. Daarom moet u een verandering altijd vooraf bij ons melden.
Ja. maar houd rekening met de volgende punten:
1. De camera mag alleen aangaan bij aanbellen.
2. Zorg dat de camera goed af te stellen is. De camera mag alleen op uw eigen terrein gericht staan. U mag bezittingen van omwonenden en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmen.
3. Kijk welke privacyinstellingen uw camera heeft en stel deze in.
4. Laat mensen die op uw terrein komen weten dat ze gefilmd worden. Plak een sticker op uw deur dat u een deurbel met camera heeft.
5. Bewaar de beelden die uw camera opneemt, zo kort mogelijk. Of sla helemaal geen beelden op.
U mag niet boren op plekken waar leidingen of elektrapunten lopen. Wij hebben helaas geen tekeningen van de leidingen in uw woning, zoals elektriciteitskabels of warm- en koudwaterleidingen.
Om schade te voorkomen, adviseren wij het gebruik van een leidingzoeker. Deze detecteert onder andere elektriciteit, waterleidingen en metalen objecten en geeft een signaal zodra er iets achter de muur zit.
Heeft u geen leidingzoeker? Boor dan niet direct boven, onder of naast stopcontacten, lichtschakelaars of wateraansluitingen. Zo verkleint u de kans op schade aan leidingen.
De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:
Kunt u deze toch niet vinden? Dan kunt u telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11.
Wilt u weten waar uw betalingsachterstand uit bestaat dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Wilt u weten hoeveel termijnen van uw betalingsregeling u nog moet betalen? Neem dan contact met ons op via 0318 55 79 11.
Nee. Bij het tekenen of opzeggen van het huurcontract is uw bewindvoerder de persoon die u vertegenwoordigt. Vraag daarom akkoord van uw bewindvoerder als u de huur wilt opzeggen. Voeg het akkoord van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging.
Nee, dit is niet mogelijk.
Dat verschilt per huurwoning. U krijgt altijd minimaal twee sets sleutels.
Nee, we vervangen het slot niet voor u. Wilt u wel een ander slot dan dient u dit zelf te regelen.
Lekkage door storm met harde regen en wind?
Is de lekkage door een storm met harde regen en wind voor het eerst zichtbaar én is er geen schade? Kijk dan even aan of bij normale regenval deze lekkage ook zichtbaar wordt.
Is er wel schade door storm? Of is de lekkage ook zichtbaar bij normale regenval?
Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.
Hieronder leest u tips om bevriezing te voorkomen:
Vanuit Veenvesters is het niet mogelijk om grotere ramen te plaatsen. U kunt in dit geval wel een aanvraag zelf klussen doen voor het plaatsen van grotere ramen. De opzichter kijkt dan naar de mogelijkheden. Mocht het zo zijn dat u toestemming krijgt voor het plaatsen van de grotere ramen dan moet u zelf een aannemer vinden en ook zelf de kosten betalen.
U kunt het beste contact met ons opnemen via 0318 55 79 11, dan kijken we de gegevens van uw bezichtiging direct voor u na.
Voor iedereen die woont in een appartementencomplex in Nederland. Woont u in een appartement? Dan gelden de regels dus voor uw én al u buren in hetzelfde complex.
De belangrijkste reden is uw veiligheid en die van uw buren. Er zijn de afgelopen jaren een aantal branden geweest in appartementencomplexen, soms met dodelijke afloop. Daarom heeft de overheid nieuwe regels bedacht die gevaarlijke situaties in appartementencomplexen moeten voorkomen.
Nee, scootmobielen mogen alleen geparkeerd worden in de eigen woning, eigen berging of in een gemeenschappelijke scootmobielstalling als die in uw complex aanwezig is.
Werkt uw zonnescherm niet goed? Dien dan eenvoudig een reparatieverzoek in.
De eindstanden zijn vermeld in het inspectierapport dat u na afloop van de eindcontrole heeft ontvangen.
Heeft u schade aan de vloer door een lekkage? Neem dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 0318 55 79 11.
De opzegtermijn kan niet verkort worden, we hanteren een minimum opzegtermijn van 1 maand. In sommige gevallen kunnen we de opzegtermijn verlengen, neem hiervoor contact met ons op. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Nee, maar wel in goede staat en volgens de afspraken die u maakt met de opzichter bij de voorcontrole. Dat betekent onder andere dat de woning technisch in orde is, goed onderhouden, schoon en veilig.
Nee, huurtoeslag wordt altijd naar uw rekening overgemaakt.
Per de 1e van de volgende maand, nadat de aanvraag is ingediend bij de Belastingdienst. Om een aanvraag in te kunnen dienen, moet u ingeschreven staan bij de betreffende gemeente en beschikken over een DigiD-account.
U heeft misschien recht op woonkostentoeslag. Dit is een toeslag die u kunt aanvragen wanneer uw inkomen dermate is gedaald en u de huur van uw woning niet meer kunt betalen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het ondersteuningspunt werk en inkomen van de gemeente Veenendaal.
Nee, voor garages treffen wij geen betalingsregeling.
Het onderhouden van schuttingen is voor u zelf. Is uw schutting omgewaaid of beschadigd door een storm? Neem dan contact op met uw inboedelverzekeraar.
Nee, de tijdelijke tegemoetkoming blokverwarming (TTB) was alleen geldig in 2023.
Voorzetramen mogen verwijderd worden mits deze terug worden geplaatst als u de woning verlaat.
Wij ondernemen geen actie bij een wespennest in de tuin. Alleen als het nest zich in of direct rond de woning bevindt kunnen wij helpen met verwijderen.
Is het slot van de vaste kast in uw slaapkamer defect? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Het is niet mogelijk om bij ons opzetstukken of accessoires voor een keukenmengkraan aan te vragen.
Bent u uw fietssleutel kwijt en ligt deze in de nieuwskast bij de entree? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Er wordt geen compensatie meer gegeven voor houtpelletkachels.
De Belastingdienst kijkt hoeveel personen er op dit moment staan ingeschreven op uw adres. En wat hun bruto inkomen was in 2023. Alle inkomens bij elkaar opgeteld is het gezamenlijk bruto inkomen van uw huishouden in 2023. De Belastingdienst geeft nooit door wat uw inkomen is. Wij krijgen alleen te horen onder welke inkomensgrens u valt.
Het kan zijn dat uw (gezamenlijk) inkomen in 2023 lager is dan wat de Belastingdienst heeft berekend. U of iemand anders in uw huishouden is bijvoorbeeld vanaf 2023 minder gaan verdienen. Dit kan een reden zijn om bezwaar te maken tegen de inkomensafhankelijke huurverhoging.
Bent u het niet eens met uw woningwaardering? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Het is nog steeds financieel interessant om via Veenvesters zonnepanelen af te nemen. Meer hierover kunt u vinden op deze website.
Op het moment dat u het vermoeden hebt dat uw stroom wordt afgetapt? Dan raden wij aan om direct contact op te nemen met de politie en uw netbeheerder.
Helaas is het niet toegestaan dat vrienden of kennissen toegang krijgen tot de woning van een overleden huurder.
Kunt u de watermeter in de woning niet vinden? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Krijgt u e-mails binnen van Veenvesters die niet voor u zijn bestemd? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.
Heeft u documenten aangeleverd voor een woning en wilt u weten of we deze hebben ontvangen? Dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0318 55 79 11.
Heeft u een brief ontvangen van mijn energieleverancier omtrent een afsluiting? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Als u een brief van Stedin heeft ontvangen, kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met Stedin, tenzij in de brief wordt verwezen naar Veenvesters.
U bent van harte welkom op ons kantoor. Wij zijn geopend van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 16:30, en op vrijdag van 08:00 tot 12:00.
Het is voor iedereen het prettigst als u zelf aanwezig bent bij de controles. Lukt dat echt niet? Dan mag u ook iemand anders vragen om namens u aanwezig te zijn. Deze persoon dient dan namens u het rapport van de eindcontrole te ondertekenen.
Wilt u uw bezichtiging annuleren? Stuur dan een e-mail naar info@veenvesters.nl. Wij zorgen ervoor dat de afspraak wordt geannuleerd. Let op: hiermee wordt uw belangstelling voor de woning automatisch ingetrokken.
Als de slagboom van het parkeerterrein of de parkeergarage niet opengaat, kunt u het beste contact openemen via 0318 55 79 11.
Als u een werkende gasaansluiting heeft in de woning is het mogelijk om een gasfornuis aan te schaffen en aan te sluiten.
Controleer of de hoofdkraan goed openstaat. Blijft het probleem bestaan? Vraag dan na of uw buren hetzelfde probleem ervaren.
Op de website Waterstoring.nl kunt u controleren of er een actuele storing of werkzaamheden zijn. Is er geen melding bekend? Neem dan contact op met Vitens, het storingsnummer is 0800-0359 (gratis).
Wanneer de afvalcontainer niet meer werkt kunt u het beste even telefonisch contact opnemen met ACV. ACV is teleonisch te bereiken op 0318 648 160.
Wanneer de automatische lamp in het trappenhuis te snel uitgaat, kunt u het beste even telefonisch contact opnemen via 0318 55 79 11.