Eerste Veenvesters-Digidag “bijzonder waardevol”

Een ochtend lang luisteren naar huurders én hen wegwijs maken in de online dienstverlening. Dat was het doel van de ‘Digidag’ die de Veenendaalse woningcorporatie Veenvesters vrijdag 30 september organiseerde. “Bijzonder waardevol”, zegt directeur-bestuurder Trees van Haarst, terugblikkend op de dag.

Met 70 medewerkers trok Veenvesters de wijken in om op bezoek te gaan bij de bewoners van 12 woongebouwen voor senioren. In de gemeenschappelijke ruimten konden huurders terecht voor een goed gesprek en instructie van de nieuwe website en het nieuwe klantportaal van Veenvesters. Daarnaast hadden bijna 70 huurders zich aangemeld voor een huisbezoek.

Lees verder onder de foto

Nieuwe website en klantportaal
“Bij de fusie van de twee Veenendaalse woningcorporaties tot woningstichting Veenvesters hebben we een nieuwe website en een nieuw klantportaal gelanceerd”, legt Trees van Haarst uit. “Een belangrijk doel van deze eerste Digidag was huurders wegwijs te maken in die nieuwe online omgevingen. En daarvoor bleek veel belangstelling. Maar zo’n direct contact met veel huurders is voor ons ook een kans bij uitstek om te horen hoe zij hun woning, hun woonomgeving en onze dienstverlening ervaren.”

Waardevolle tips en aanbevelingen
Van die mogelijkheid werd gretig gebruik gemaakt. “We hebben veel reacties gekregen”, vertelt Van Haarst. “Veel positieve ervaringen gelukkig, maar ook waardevolle tips en aanbevelingen om onze dienstverlening verder te ontwikkelen.” De medewerkers van Veenvesters hebben bovendien veel huurders kunnen helpen met het in gebruik nemen van hun account in het klantportaal Mijn Veenvesters. Daarmee kunnen zij eenvoudig allerlei zaken online met de corporatie regelen.

Digitaal en persoonlijk contact
“Precies die combinatie is het ons om te doen”, legt Van Haarst uit. “Hoe meer wij huurders in staat stellen eenvoudige zaken online met ons te regelen, hoe meer tijd we overhouden voor persoonlijk contact met huurders die juist dat nodig hebben. De Digidag heeft ons goede informatie gegeven over hoe wij onze digitale én persoonlijke dienstverlening verder kunnen verbeteren.”