Ik heb een woning aangeboden gekregen maar ik kan de gevraagde gegevens niet op tijd opsturen. Wat nu?
Algemeen
Laat het ons weten. Wij denken graag met u mee. U kunt ons bellen via 0318 55 79 11 of stuur een e-mail naar verhuur@veenvesters.nl.
Dat kunt u heel makkelijk zelf. Lees hier hoe het werkt of bekijk de video!
Via Huiswaarts is u een huurwoning aangeboden. Via de knop De woning accepteren kunt u uw gegevens invullen en de documenten aanleveren.
Wat hebben we nodig als u een woning heeft gevonden?
Hoe levert u de gegevens aan?
U kunt de gegevens aanleveren via ons acceptatieformulier. Door het invullen van dit formulier geeft u aan dat u de woning accepteert.
Zijn uw gegevens en documenten gecontroleerd en goedgekeurd? Dan neemt de woonconsulent contact met u op voor het opleveren van de woning en het tekenen van de huurovereenkomst. De persoonsgegevens die u invult op het acceptatieformulier worden overgenomen op de huurovereenkomst.
Bij de ondertekening van de huurovereenkomst controleert de woonconsulent uw geldige identiteitsbewijs. Hierbij wordt vergeleken of de persoonsgegevens op de huurovereenkomst overeenkomen met de gegevens op uw identiteitsbewijs. Let dus goed op dat u de juiste gegevens invult!
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over Woning accepteren.
Laat het ons weten. Wij denken graag met u mee. U kunt ons bellen via 0318 55 79 11 of stuur een e-mail naar verhuur@veenvesters.nl.
U ontvangt een mail waarin staat welke documenten u moet opsturen. In de meeste gevallen gaat het om:
U heeft 5 werkdagen de tijd om de woning te bezichtigen en de benodigde stukken aan te leveren.
Bent u zzp'er of ondernemer? Dan ontvangen wij graag een prognose van een gecertificeerd administratiekantoor (met beconnummer) over het huidige kalenderjaar. U mag alleen uw inkomen uit bedrijf aantonen als u minimaal 6 maanden ingeschreven staat bij de KvK. Verder hebben wij ook nog een inkomensverklaring van de
van u nodig.Ja, u levert altijd een inkomensverklaring van de
aan. Dit is een verplichting. Uw huidige inkomen kunnen wij berekenen op basis van loonstroken of een uitkeringsspecificatie.Dit is een uittreksel uit de gemeentelijke Basisregistratie (voorheen GBA) waaruit uw woonverleden blijkt. Het uittreksel BRP vraagt u aan bij de gemeente waar u nu ingeschreven staat. De kosten voor een BRP zijn per gemeente verschillend. U kunt dit terug vinden op de website van de betreffende gemeente.
U kunt uw reactie doorgeven via www.huiswaarts.nu.
Log eerst in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U ziet direct de woning die u aangeboden heeft gekregen. Vink aan of u interesse heeft in de woning of niet.
Zodra uw reactietermijn voorbij is, gaan wij door naar de volgende kandidaat op de lijst. Dit betekent dat u deze woning niet meer kunt accepteren.
De inkomensverklaring kunt u zelf online met uw DigiD aanvragen bij de Belastingdienst of telefonisch bij de via telefoonnummer 0800 0543.
Een verhuurdersverklaring is een document waarin uw vorige huurder aangeeft of u de huur op tijd betaalde en of u overlast veroorzaakte. U kunt deze verklaring bij uw huidige verhuurder opvragen.
Huurt u op dit moment al een woning van ons? Dan heeft u geen verhuurdersverklaring nodig.